Protože jazyky učím už více než 17 let. Učení miluji a vím, že jazyky se nenaučí ten, kdo má talent, ale ten kdo si pravidelně opakuje, má správnou motivaci a metodu.
Chtěla jsem, aby se mí studenti naučili správně tvořit základní anglické časy. Proto jsem vytvořila komplet, který obsahuje.
Cvičebnici pro každý jednotlivý čas. V každé cvičebnici je vždy základní tabulka pro daný čas, 200 až 300 cvičení a stejný počet překladových vět. Studenti překládají z českého jazyka do anglického a zase zpět.
Součástí kompletu je soubor jazykových drilovacích kartiček, které se mi velmi osvědčily pro pravidelné opakování, ať už během hodin nebo samostudia.
Jazykové kartičky používám už dlouhá léta. Jedná se o jednoduchý, efektivní, ale časově nenáročný způsob, jak si pravidelně opakovat slovíčka i gramatiku. Kartičky používám při hodinách. Používají je i mí studenti doma. Jsou ověřené mnohaletou praxí.
Vše, co je součástí kompletu používám se svými studenty a osvědčilo se mi.
Jazykové kartičky se mi velmi osvědčují, hlavně u úplných začátečníků. Tito studenti se ztrácí a neorientují v anglických učebnicích a začátky jsou opravdu těžké. Kartičky jim dají možnost naučit se základy anglických časů, porovnat český a anglický jazyk, pravidelná cvičení a opakování stále stejného, super domácí propracovanou přípravu. Kartičky jsou skvělý start pro další studium jazyků.
Kartičky se mi osvědčily i u tzv. věčných začátečníků. Jsou to studenti, kteří něco umí, ale začínají už po několikáté. Pokud si smíchají dohromady všechny časy, které se už učili, nebo použijí Angličtinu 5 minut denně, mají skvělý doplněk k výuce a pravidelnému opakování.
Kartičky se mi velmi, velmi osvědčily u dětí, které se začínají učit angličtinu na základní škole. Zhruba od 4. třídy. Tedy u dětí, které už trochu chápou českou gramatiku, ale v učebnicích, které používají ve škole se ztrácí nebo jim jen chybí další cvičení k procvičování. Ve školách se často nepoužívají překlady.
Kartičky se osvědčují nejen mně, ale i maminkám.
Dobrý den paní Šandová. Moc Vám děkuji za učební materiály. Jsem nadšená kolik toho všeho je a jakou jste si s tím musela dát práci. Narazila jsem na Vás na Facebooku úplnou náhodou, když jsem omylem zadala špatný název skupiny, na kterou jsem se chtěla podívat. Vykoukly na mě Vaše drilovací kartičky. Mám syna v šesté třídě, který má ve škole problémy s češtinou a angličtinou. Má dysortografii a tyto 2 předměty jsou pro něho obzvlášť obtížné. Ale tento typ učení se mi u něho osvědčil. Máme doma spoustu kartiček na češtinu (a letos jsem dělala komplet malou násobilku pro dceru ve třetí třídě), ale na AJ si netroufnu. Jsem, jak se říká, věčný začátečník. Zkusila jsem prvně Vaší nabídku zdarma na přítomný čas prostý, kartičky pro syna připravila. Když je uviděl a několik si jich zkusil, tak jeho další věta byla: a kde je průběhový? 🙂Bylo rozhodnuto. Postupně budeme využívat další a další kartičky a cvičení. A za pár let určitě použije i dcera. Koneckonců, i já si osvěžím pamět. Přeji hezké dny a spokojené studenty. s pozdravem, Monika Berková
Zkrátka a dobře jazykové kartičky jsou fajn a skvělý pomocník a doplněk pro všechny, kteří si chtějí naučit základy angličtiny a mít nástroj k pravidelnému opakování.
Jejich princip si můžete zdarma vyzkoušet na přítomném čase prostém v tomto eBooku. Stáhněte si ho, nechte se inspirovat a vyrobte si podobné kartičky pro další časy.
To jsem udělala i já. Mám obrovskou radost. Už spousty studentů i učitelů tyto kartičky používá. Z reakcí vím, že pochopili jejich princip a používají je. Jsem za to ráda a nesmírně vděčná.
Mám také obrovskou radost, protože se mi podařilo dokončit jazykové kartičky pro další časy. Na mých stránkách najdete materiály Jazykové drilovací kartičky – Základní anglické časy – 5 minut denně, které procvičují základní anglické časy
Kartičky pro daný čas obsahují dvě sady
Časy, které v této sadě procvičíte a naučíte jsou:
1) Časování slovesa BE – přítomný čas prostý
2) Časování slovesa Be – minulý čas prostý
3) Přítomný čas prostý
4) Přítomný čas průběhový
5) Blízká budoucnost – Be going to
6) Budoucí čas – will
Samostatně jsou také k dispozici kartičky, které procvičují minulý čas prostý pravidelných i nepravidelných sloves
Ještě se vrátím k tématu, proč si myslím, že jsou jazykové kartičky dobré.
Učím spousty studentů a mnohdy se opakují podobné problémy
Učebnice jsou většinou anglické a studenti nechápou, co se po nich chce. Pouze odhadují a např. děti se naučí skvěle vyplňovat cvičení. Velmi často neví a nerozumí, proč je to tak a tak. Když děti nemají rodiče, kteří anglicky umí a pomohou jim nebo soukromého učitele, který jim poradí, mohou se velmi snadno ztratit, uteče jim základ, ale ve škole se jede dál. Setkávám se s žáky základních škol, kteří jsou např. v 8 ročníku, mají čtvrtý nebo pátý díl, učí se předpřítomný čas, ale chybí jim úplné základy. I když mají ve škole dobré známky, neumí se anglicky správně zeptat v přítomném čase prostém.
Většina učebnic, pro dospělé i děti, je globální. Ze stejné učebnice se učí studenti v Německu, Španělsku i Čechách. Jako dodatek se připojí česko-anglický slovníček a český překlad gramatiky.
Téměř nic není v českém jazyce a čeština s angličtinou se neporovnávají. Nové učebnice neobsahují české překlady. Ale já si myslím, že to, jak jsem dobře naučila danou gramatiku nebo slovíčko se nejlépe pozná v překladu z českého jazyka do cizího. Proto velmi často používám tzv. metodu písemně na zpětný překlad. Více o ni píší na svém blogu v tomto článku. Je to metoda, která mi umožní časté opakované použití.
Mí studenti dostanou kartičky domů a mají vše připraveno. Doma si mohou
Vyzkoušejte princip jazykových drilovacích kartiček a vytvořte si své vlastní kartičky.
Nyní jsem také vytvořila výuková videa, která učí tvorbu času a jeho použití. Vznikl tak online jazykový kurz ZÁKLADNÍ ANGLICKÉ ČASY
Tento kurz obsahuje
Krátká videa, která jednoduše a systematicky vysvětluji tvorbu daného času. Kladná věta, záporná, otázka, krátká odpověď. Použití času a jeho porovnání s dalším časem.
Jazykové drilovací kartičky pro každý daný čas, které Vám pomohou při tréninku, procvičování a pravidelné opakování.